سوئد نویس

تجربیات من از زندگی در سوئد

سوئد نویس

تجربیات من از زندگی در سوئد

دلتنگ نویس

سلامی گرم از بهشت سرد به همه ی دوستان مجازی.الحق این چند وقت دوری از وبلاگ دلمان را برایتان تنگ کرد.

هنوز فرصت پاسخ به مهر و نظرات گرمتان را پیدا نکرده ایم.

راستش اینجا زندگیمان زیادی دستخوشه تغییر شده است.  

انگار دیگر آن آدم قدیم نیستیم.روحیاتمان به کل تغییر کرده.بارها و بارها همسر به این نکته اشاره فرموده اند که البته شکر  تغیرات مثبت بیش از تغییرات منفیمان بوده.

و البته یکی از تغییرات منفیمان متاسفانه در رابطه با وبلاگمان بوده که به طور کاملا مضحکی از نوشتن اضطراب میگیریم.

خودمان دلیلش را هنوز نمیدانیم.شاید هم هنوز به محیط اینجا عادت نکرده ایم.


از خودمان بگوییم که روزها مشغول کار هستیم و شبها با همسر سریال های ایرانی را دنبال میکنیم.شاهگوش و....

و آخر هفته ها یا منزل اقوام میهمانی هستیم یا با همسر جایی را برای گشت و گزار نشان میکینیم.

ولی واقعا روزهای دوری و غربت به دور از خانواده و عزیزان بسیار دلگیر است.

بدون اغراق هر شب خواب میبینیم باز گشته ایم.هر شب دست های مامان جانمان را بوسه باران میکنیم.هرشب بچه های خواهرمان را در خواب تند تند میبوسیم و میگوییم وای ی ی چقدر دلتنگ تو بودم فرشته ی من و در برابر اصرار هایشان برای اینکه رهایش کنم با اشک تند و تند اضافه میکنیم آخر من از بوسیدنت سیر نشدم.


و این خواب هر شب و هر شب تکرار میشود.


و جالب اینکه در خواب هم حتی دلمان نمی خواهد اینجا را ترک کنیم و میخواهیم بعد از همه ی این بوس و بغل بازی ها باز گردیم به سرزمین جدیدمان.

کلا دل پاره پاره مان این روزها دو نیم است.نیمی ایران و نیمی دیگر اینجا.


و خدا میداند که هر روز و هر روز دلمان برای بچه های ایران چقدر میسوزد وقتی گذران دوران کودکیاشان را با کودکان اینجا مقایسه میکنیم.

و جگرمان شرحه شرحه است که مملکت خودمان پر از نعمت است و صد حیف که ........

بیشتر اگر روده درازی کنیم عمو فیلترچی حالمان را خواهد گرفت

.پس سخن کوتاه کرده و روی ماهتان را میبوسیم



نظرات 15 + ارسال نظر
فهیمه چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 12:04

حرف مفت زدم خدایی مثلا چی میخوام بگی دیگه

متوجه نشدم فهیمه جان

النگ سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 10:35 http://alangdolang.blogfa.com

وب قبلی داشتی؟
از نظرات بالا متوجه شدم
وای از مقایسه نگو که منم خودم شرحه شرحه میشم
ما بچگی نکردیم که
الانم اینا بچگی نمیکنن
البته تو رفتی تو بطن خارجه بیشتر شرحه شرحه شدی
ما فقط از دور شنیدیم

یک دوست یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 15:45 http://http://chandhamsari.mihanblog.com/

سلام
در این وبلا گ چندهمسری گروهی از خانمها در قسمت نظرات با تبلیغات زشت چندتا مرد برای ازدواج مخفی دختران وزنان مطلقه با مردان متاهل بحث میکنند واین مردان متاهل اصرار دارند که پسران مجرد نه عرضه دارند نه توان ودختران را مجبور میکنند که فکر کنند فقط تنها را خوشبختی شان ازدواج با مردان متاهل است واگر علنی نشد مخفی شما که تجربه خوب تری داشتید میتوانید به کمک این خانمها برای جلوگیری از توهین به شخصیت زنهای جامعه باشید مایل بودید گاهی همراهی کنید ممنون

سهیل پارسا جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 15:15

با سلام به شما اتفاقی وارد وبلاگ شما شدم تحت تاثیر قرار گرفتم من روانشناسم و شاید بتونم هر وقت احتیاجتون بود بهتون کمک کنم هم ایمیل و هم فیس بوک هستم
moshavereh.raygan j, tds f,;

سلام.ممنون از لطفتون

مهسا دوشنبه 27 مرداد 1393 ساعت 14:45

تو روح عمو فیلترچی خیر نبینه ایشالله:)
دلت هم شرحه شرحه نشه. بی خیال خوش باش. بیکاری توی خوشی هم یاد بدبختی میوفتی؟ اونجا هم یاد آرمان های انقلابی؟:)


آرمان های امامو خوب اومدی

پری یکشنبه 26 مرداد 1393 ساعت 10:03 http://Man0zendegi0Moshtark

سلام گلم وقتی ایران بودی وب قبلیتو میخوندم فکر میکردم دیگه نمیای.خوشحالم که دوباره میخونمت.شاد باشی

ممنونم پری جان.خوش اومدی

مونا شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 15:08

موفق باشی . انشالله زودتر عادت کنی به شرایطت

ممنون مونای عزیز

سایه چهارشنبه 22 مرداد 1393 ساعت 11:37

سلااام
یه کوچولو مطالب وبلاگتونو خوندم.
خوشحالم که خوشحالید.
میشه برا منم دعا کنید؟ من خودم از دعا خیری ندیدم ولی غیر اینم نمیدونم چه میشه کرد.

حتما دعا میکنم سایه جان

فهیمه سه‌شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 21:45

به به
خوشا بحالت :)
ولی خدایی هم خیلی دیر آپ میکنی هم نسبت به قبل کمتر از خودت میگی

دیر و قبول دارم ببخشید.مثلا چیا دوست داری بگه فهیمه جان

پریسا سه‌شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 19:19

سلام لطفا به کامنت های خرداد ماه نگاه کنید "شوهرم تعصب منو نگه نمیداره

برات توی کامنت قبلی پاسخ نوشتم پریسا جان

مامان نوشین سه‌شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 19:06 http://nooshin81.blogfa.com

پریا جون زود به زود آپ کن عزیزم .
من با خوندن مطالبت جون می گیرم .
خوش باشی گلم

از دیدنت اینجا خیلی خوشحالم مامان نوشین.تمام سعیمو میکنم.چشم

بی نقاب دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 14:06

واقعا خوشحالم برات. کاش منم بتونم مهاجرت کنم. میدونم سخته ولی به هرحال خیلی بهتره. خیلی.

تمام تلاشتو بکن.ارزش سختی هاشو داره

زالزالک دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 07:40 http://zalzalack.blogfa.com

زندگی به کام باشه پریا خانوم.
دلتنگی ها درسته آدم رو اذیت میکنه ولی همه ی آدمها میل به پیشرفت دارند و بالاخره یه جوری با این دلتنگی ها کنار میان ولی نمیتونن اون حس نیاز به پیشرفت رو از خودشون دور کنن. امیدوارم سرزمین جدیدت؛ سرزمین رویاهات باشه.

چقدر نظرت بهم چسبید.مرسی.راست میگی.دارم با دلتنگی کنار میام.و امان از میل به پیشرفت

دل ارا دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 05:52 http://www.delaraanevesht.blogsky.com

خداروشکر عزیزم که به ارامش که دوست داشتی رسیدی
منم تصمیم دارم بیام اگه بشه

ممنون عزیزم.کجای بیای سوئد؟؟

لیلا دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 04:21

سلام عزیزم
خدارو شکر که در کل خوبی
دلتنگی معمولی ترین حسیه که برای ادم ایجاد میشه
خدارو شکر که همسرخوبی داری و الان در کنارت هست
برای من هم دعا کن

شکر واقعا شکر.امیدوارم هر جا هستی دلت شاد باشه عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد